Perniagaan
melalui media sosial telah membuka ruang dan peluang kepada para usahawan untuk
memasarkan dan memperkembangkan produk atau perkhidmatan kepada pengguna samada
di dalam atau di luar negara. Ia merupakan satu kaedah yang sangat berkesan
untuk membantu memasarkan produk dan perkhidmatan ke serata dunia.
Boleh
di akses pada bila-bila masa dan tempat, media sosial menyebabkan industri
dengan reputasi besar menggunakannya sebagai salah satu cara aktiviti pemasaran
mereka. Ini kerana mereka menganggap media sosial adalah antara teknik
pemasaran yang terbaik pada zaman ini.
Penggunaan
media sosial dalam perniagaan telah mendapat perhatian dan berkembang dengan
pesatnya terutama dalam bidang perbankan, perdagangan dan sebagainya. Malaysia
menjadi sebuah negara yang berpotensi tinggi untuk menggalakkan penggunaan
media sosial bagi tujuan perniagaan. Ia juga menjadi contoh kepada
negara-negara membangun untuk mengimplementasikan penggunaan media sosial
khususnya dan perkembangan teknologi maklumat amnya.
No comments:
Post a Comment